MENU

BIO

NL/ 

NAOMI BEELDENS (°1988) is een veelzijdige performer met een voorliefde voor muziektheater, hedendaagse muziek en al wat experimenteel is. Ze zoekt graag grenzen op – tussen genres, genders en disciplines – en is altijd op zoek naar verrassende muzikale ervaringen.

Na haar Moderne Literatuurstudies aan de Universiteit Antwerpen, studeerde Naomi klassieke zang aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen bij Anne Cambier. Ze studeerde af met grote onderscheiding met haar productie van Poulenc’s La Voix humaine, met regisseur Wouter Van Looy en Muziektheater Transparant. Bij Transparant is Naomi intussen aangesteld als huisartieste. Ze nam meermaals deel aan Transparants Jongerenopera en zong in Porselein, een productie die tot 2de beste van het jaar 2010 werd gekozen door De Standaard. Zij was onder andere te zien in Transparant productie Het Kanaal en samen met sopraan Claron McFadden in Harriet, een hedendaagse opera van Hilda Paredes rond het leven van Harriet Tubman. Voor haar rol als “Alice” in Harriet, werd Naomi genomineerd voor de Schaunard Opera Award 2019.

 Samen met Isaak Duerinck en Ewout Lehoucq maakt Naomi deel uit van muziektheatercollectief LES ÂMES PERDUES. Na hun debuutvoorstelling Les Âmes Perdues, een duik in het Cabaret van de vroege 20ste Eeuw, flankeerden ze theatercollectief deRoovers in Het Bezoek van Friedrich Dürrenmatt en maakten een eigenzinnige muziektheatrale bewerking van Heiner Müllers Quartett in Every Ending. Met Isaak Duerinck vormt Naomi ook een liedduo –  met hun recital Cabaret Songs maakten zij al vele concertzalen en huiskamers onveilig. 

Naomi zong in diverse producties met o.a. Philippe Herreweghe, Manoj Kamps, Frank Agsteribbe, Ewald Demeyere en Guy Joosten en werkt graag samen met hedendaagse componisten als Annelies Van Parys, Szymon Brzoska, Hilda Paredes en Jan Van Outryve. 

naomi.beeldens |at| gmail.com

+32 497 04 77 20

EN/ 
As a versatile performer, soprano NAOMI BEELDENS (°1988) has a predilection for music theatre, contemporary music and all things experimental. She likes to seek for boundaries – between genres, genders, disciplines, high & low culture – and is at all times on the look-out for invigorating musical experiences.

After completing her degree in Modern Literature at the University of Antwerp, Naomi started her classical singing studies at the Royal Conservatory of Antwerp with Anne Cambier. She graduated with great distinction with her production of Poulenc’s La Voix humaine, with Wouter Van Looy and Muziektheater Transparant. Meanwhile, Naomi is artist in residence at Transparant: she participated numerous times in their Youth Operas and sang in Porselein, a production that was named 2nd best of the year 2010 by De Standaard. She sang in several Transparant productions like Het Kanaal and, with soprano Claron McFadden, Harriet, a contemporary opera by Hilda Paredes about the life of Harriet Tubman. In 2019, Naomi was nominated for the Schaunard Opera Award for her role as “Alice” in Harriet.

With Isaak Duerinck and Ewout Lehoucq, Naomi is part of music theatre collective LES ÂMES PERDUES. After their debut Les Âmes Perdues, a deep dive into early 20th century Cabaret, they flanked theatre collective deRoovers in Het Bezoek by Friedrich Dürrenmatt and created a wayward music-theatrical arrangement of Heiner Müllers’ Quartett in Every Ending. Naomi forms a lied duo with Isaak Duerinck – they have traveled through many concert halls and living rooms with their recital Cabaret Songs.

Naomi has performed in diverse productions with i.a. Philippe Herreweghe, Manoj Kamps, Frank Agsteribbe, Ewald Demeyere and Guy Joosten, and enjoys collaborating with contemporary composers such as Annelies Van Parys, Szymon Brzoska, Hilda Paredes and Jan Van Outryve.