MENU

EVERY ENDING

NEDERLANDS

Muziektheater Transparant / Les Âmes Perdues

Muziektheater

Vier figuren vechten een machtstrijd uit waarin sexualiteit en taal de wapens zijn. Gebaseerd op Quartett van de auteur Heiner Müller.

We bevinden ons op een nulpunt. Zijn we in een bunker na de 3de wereldoorlog of in een mondain salon de dagen voor het uitbreken van een revolutie? Verteerd door interne intriges wordt een machtsstrijd uitgevochten uit waarin seksualiteit en taal de wapens zijn. De figuren dragen namen als Valmont, Merteuil, Tourvel en Cécile. Maar spelen ze een personage of toch vooral zichzelf? Wie is slachtoffer, wie de dader? Hun slagveld heeft een wankele bodem van uitgeholde waarden. Alleen de vlag van de ijdelheid blijft bovenaan de mast wapperen. Hunkerend naar liefde en eenwording klampen ze zich tegen beter weten vast aan wat ooit was, maar nooit meer zal zijn.

Every Ending neemt de tekst Quartett van Heiner Müller als uitgangspunt. De inmiddels legendarische tekst is een bewerking van Laclos’ briefroman Les liaison dangereuses uit de 18de eeuw. In handen van regisseur Wouter Van Looy en het jonge collectief Les Âmes Perdues wordt het een intense muziektheatervoorstelling waarin Valmont en Merteuil, Cécile en Tourvel hun stem verheffen doorheen de muziek van Roy Orbisson, Messiaen, Poulenc en Nico.

Every Ending is de laatste voorstelling van Les Âmes Perdues binnen hun residentie bij TRANSLAB.

WOUTER VAN LOOY: CONCEPT & REGIE | LÂP COLLECTIEF : MUZIEK & ZANG - NAOMI BEELDENS • ISAAK DUERINCK • EWOUT LEHOUCQ + KATRIN LOHMANN  | JOHANNA TRUDZINSKI: KOSTUUMS | SASCHA VAN RIEL: SCENOGRAFIE & LICHTONTWERP | JO THIELEMANS: GELUIDSONTWERP

© Koen Broos

ENGLISH

Muziektheater Transparant / Les Âmes Perdues

Music Theatre

Four characters fight a power struggle with sexuality and language as their weapons. Every Ending takes Heiner Müller’s (in)famous play Quartett as its starting point. The now legendary text is an adaptation of Pierre Choderlos de Laclos’ epistolary novel Les liaison dangereuses from 1782.

In the hands of director Wouter Van Looy and the young collective Les Âmes Perdues, it becomes an intense music theatre performance in which Valmont and Merteuil, Cécile and Tourvel raise their voices through the music of Roy Orbisson, Messiaen, Poulenc and Iggy Pop.

CONCEPT | DIRECTION: WOUTER VAN LOOY • SCENOGRAPHY: SASCHA VAN RIEL • COSTUMES: JOHANNA TRUDZINSKI • SOUND DESIGN: JO THIELEMANS • LIGHT DESIGN: ANNE VAN ES • MUSIC I VOCALS: LES ÂMES PERDUES • NAOMI BEELDENS • EWOUT LEHOUCQ • ISAAK DUERINCK • KATRIN LOHMANN